Права дітей

You are here: Хата Діти і праця

Діти і праця

Пропонуємо вашій увазі відеофрагмент заходу до Всесвітнього дня боротьби за ліквідацію дитячої праці (~15 Mb).

Про те, що таке дитяча праця, у чому різниця між дитячою працею і виробленням трудових навичок у дітей, чому в усьому цивілізованому світі йде боротьба за ліквідацію дитячої праці, говорить Олена Миколаївна Микитась:

Ще один відеофрагмент заходу (~15 Mb). Про те, які права мають неповнолітні працівники, які вимоги висуває українське законодавство перед роботодавцями, якщо вони беруть на роботу підлітків розповідає Світлана Петрівна Нагаєва. В свою чергу, "лідери" беруть участь у рольовій грі, під час якої мають продемонструвати свою обізнаність у справі працевлаштування та відносно свої прав як працівників. Бо якщо тобі вже виповнилось 14, то чому б і не спробувати заробити собі трохи "кишенькових"? От тільки як чинити при цьому, щоб не втрапити в халепу?... Дивіться і слухайте!


 

За матеріалами, наданими ГО "Успішна жінка"

Цього року Всесвітній день боротьби за ліквідацію дитячої праці присвячено темі «Освіта – ефективний засіб протидії дитячій праці». В цей день, в усьому світі пройдуть заходи, спрямовані на інформування громадськості щодо вказаної теми, зокрема:

  • Надання освіти всім дітям, принаймні до досягнення ними мінімального віку працевлаштування.
  • Освітня політика, що спрямована на боротьбу з дитячою працею шляхом надання якісних освітніх послуг.
  • Освіта та сприяння інформуванню про необхідність боротьби з дитячою працею.
Сьогодні як ніколи діти потребують якісної загальної та професійно-технічної освіти, щоб отримати знання та навички, необхідні їм для досягнення успіху на ринку праці. Однак, в багатьох країнах школи, які доступні малозабезпеченим родинам не мають достатніх ресурсів та надають освітні послуги, що не відповідають сучасним потребам. Недостатня матеріально-технічна база, переповнені класи та недостатня кількість вчителів – все це призводить до низьких стандартів освітніх послуг.
Саме тому, Організацією Об’єднаних Націй та іншою міжнародною спільнотою визначено забезпечення до 2015 року залучення всіх хлопців та дівчат до шкільної освіти з урахуванням принципу гендерної рівності у навчанні, як одну з Цілей Розвитку Тисячоліття.
Тим не менше, цих цілей неможливо досягнути без усунення факторів, що генерують поширення дитячої праці та не дозволяють малозабезпеченим родинам відсилати своїх дітей до школи. Серед найголовніших кроків, що мають бути здійснені є:
  • Надання безкоштовної обов’язкової освіти;
  • Усунення бар’єрів відвідання школи дівчатами;
  • Забезпечення доступу до навчання у школі, зокрема у безпечному та якісному навчальному середовищі;
  • Надання можливості дітям та молоді, що з певних причин не відвідували занять у школі наздогнати пройдений матеріал;
  • Боротьба із всесвітньою тенденцією нестачі вчителів та забезпечення високоякісного педагогічного та професійного складу;
  • Забезпечення дотримання законодавства, щодо боротьби з дитячею працею та розвитком освіти, та приведення цього законодавства у відповідність із міжнародними стандартами;
  • Боротьба з бідністю та забезпечення гідної праці для дорослих;
  • Інформування громадськості щодо питань боротьби з дитячою працею.
Цього дня проблему обговорювали в Херсонській ОБД:
  • школярі Херсона - учасники літнього табору "Лідер"
  • О.М.Микитась, голова громадської організації "Успішна жінка", координатор пілотного проекту з викорінення гірших форм дитячої праці в Херсонській області
  • І.Г.Сергєєва, психолог ГО "Успішна жінка"
  • С.П.Нагаєва, головний спеціаліст відділу активної підтримки безробітних Херсонського міського центру занятості
  • Л.А.Мельник, головний спеціаліст цього ж відділу
  • Т.В. Лихожон, заступник директора обласної бібліотеки для дітей
  • Ю.С.Шоніна, головний бібліотекар відділу обслуговування читачів-учнів 5-9 класів

Дитяча праця тісно пов’язана із питаннями бідності. Багато малозабезпечених родин не можуть дозволити собі витрати на освіту. Нерідко добробут сім’ї залежить від заробітку дитини, що працює, тому навчання дитини відходить на другий план. Коли перед родиною постає вибір, кого з дітей віддати до школи, то часто цей вибір припадає на хлопчиків, полишаючи поза увагою освітні можливості для дівчат.

Інвестування в освіту, з економічної точки зору, також є вірним рішенням. Нещодавнє дослідження МОП виявило, що викоренення дитячої праці та забезпечення натомість загальної освіти приносить економічні дивіденди на додаток до соціальних переваг. В глобальному підрахунку, співвідношення інвестицій та дивідендів від них складає 1 до 6-ти.

Дитяча праця – перешкода для отримання освіти

За оцінками Міжнародної організації праці в світі налічується близько 165 мільйонів дітей віком від 5ти до 14ти років, які залучені до дитячої праці. Тривалість робочого дня багатьох з цих дітей є занадто великою, а робота часто виконується у шкідливих умовах.

Сприяння захисту прав людини та забезпечення розвитку

Право на освіту посідає центральне місце серед прав людини та є необхідним для здійснення інших прав та забезпечення розвитку. Воно забезпечує шлях, яким економічно та соціально «виключені» діти можуть вирватися з «кола» бідності. Оскільки існує висока ймовірність, що саме діти, що мали можливість навчатися, коли стають батьками, високо цінують можливості навчання та роблять вибір на користь освіти.

Переглянути відео

Експорт RSS

feed-image Feed Entries


ХЕРСОН – Золоті сторінки




Copyright © Права дітей 2017

Template by Joomla Themes & Projektowanie stron internetowych.